PARIWARA
1.
Pangertene
Pariwara/iklan
Iklan
asale saka basa Yunani sing tegese nggriring wong marang gagasan. Dene teges
iklan kanthi komprehensif yaiku kabeh wujud aktivitas kanggo nekakake lan
mromosekake ide, barang utawa jasa sing dibayar dening sponsor tartamtu.
Miturut Kotler, iklan dimaknani minangka
wujud prajanjen utawa ide, barang utawa jasa sacara ora pribadi dening
sawijining sponsor tartamtu sing merlokake bayaran.
Miturut Rhenald
Kasali, iklan yaiku minangka pesen sing nawakake sawijining produk sing
ditujokake dening sawijining masyarakat lewat sawijining medhia. Nanging kanggo
mbedakake karo pengumuman biasa lan luwih diarahake kanggo mbujuk wong supaya
tuku.
Sacara umum, iklan
awujud sajian informasi ngenani produk, merek, perusahaan, utawa toko
ditindakake kanthi imbalan prabeya tartamtu. Kanthi mangkono iklan minangka
sawijining proses komunikasi sing duwe tujuan kanggo mbujuk lan nggiring wong
kanggo njupuk tumindak sing nguntungake tumrap panggawe iklan.
Pariwara/iklan
iku sawijining pesen babagan barang/jasa (produk) kang digawe dening prodesen
kang diandharake lumantar media (cetak, audio, elektronik) utawa papan
panggonan umum kang ditujokake marang bebrayan agung. Ancase pariwara iku
supaya masarakat kesengsem gelem tuku utawa nggunakake barang utawa jasa
kasebut.
Ancas
pariwara yaiku :
a.
Menehi ngerti masarakat
b. Ngajak masarakat supaya
tuku utawa nggunakake produk kasebut
Basa
iklan sing digunakake, yaiku:
a. Gampang
dipahami dening konsumen
b. Prasaja
basane lan cetha katrangane
c. Tanpa
ukara majemuk
d. Migunakake
ukara tanduk
e. Padhet
lan kuwat basane
f. Positif
basane dudu basa negatif
Basa iklan nduweni prinsip, yaiku:
a. Pratelane
jujur, tanggungjawab lan ora cengkah karo hukum kang lumaku
b. Pratelane
adoh saka nyinggung rasa lan ngasorake martabat negara, agama,susila, adat,
budaya, suku lan golongan.
c. Pratelane
nduweni asas persaingan kang sehat
2.
Perangan
pariwara/iklan
Bab
kang kudu digatekake nalika gawe pariwara yaiku :
a. Ukarane cekak lan aos
(singkat jelas)
b.
Basa kang digunakake
isa dingerteni utawa ora mbingungake (komunikatif)
c. Tulisan lan gambare
narik kawigaten
3.
Unsur-unsur
pariwara/iklan
Unsure
iklan ing antarane kayata :
a.
Jeneng barang/jasa kang
ditawakake
b.
Alamat produsen
c.
Kahanan barang/jasa
kang ditawakake
d.
Narik kawigaten
e.
Nyata
f.
Bisa diwenehi gambar
4.
Pokok-pokok
isi Iklan
Iklan ndhuweni karakteristik kaya ing
ngisor iki:
a. Sawijining
wujud pasrawungan sing bayar
b. Nggunakake
media massa minangka sarana nekakake pesen
c. Nggunakake
sponsor sing cetha
d. Sifat
gawe pengaruh marang wong akeh
e. Tujuan
kanggo narik kawigaten saakeh-akehe
5. Jenis-jenis iklan
Jenis-jenis iklan dibedakake dadi 3
yaiku:
a. Iklan
informatif
Ciri-cirine:
1) Tujuane
kanggo mujudke utawa nyipta kasadharan/pangenalan lan pangerten ngenani produk
utawa fitur-fitur anyar saka produk sing wis ana.
2) Membiwarakake
owah-owahan rega lan buntel/kemasan produk
3) Njlentrehake
cara kerja produk
4) Ngurangi
rasa kewedene konsumen
5) Ngoreksi
produk
b. Iklan
persuasif
Ciri-cirine:
1) Tujuane
kanggo nyipta kasukan,preferensi lan keyakinan nganti konsumen gelem.
2) Tuku
lan nggunakake barang utawa jasa
3) Ajak-ajak
marang wong akeh kanggo mulih merek tartamtu
4) Nganjurake
supaya tuku
5) Ngowahi
persepsi konsumen
6) Mbujuk
supaya tuku saiki
c. Iklan
reminder
Ciri-cirine:
1) Tujuane
kanggo nyurung supaya padha tuku maneh barang lan jasa sing ditawakake.
2) Ngelingake
manawa sawijining produk nduweni panemu manawa barang iku dibutuhake ing
wektu-wektu cedhak.
3) Ngelingake
wong kang tuku produk ing kono
4) Njaga
kesadharan ngenani produk
5) Njalin
pasrawungan sing becik karo konsumen
Jenis iklan adhedasar media sing digunakake, sacara umum
kaperang dadi loro yaiku:
1.
Iklan jerone medhia
kang duweni karakter:
a. Informasi
sing disebarake asifat serempak
b. Khalayak
panampa sponsor anonim
c. Bisa
sumebar ing wewengkon kang jembar
Tuladhane: layang
kabar, majalah, tabloid,televisi,radio lan internet
2. Iklan
sing migunakake media khusus kayata antarane: leaflet, poster,spanduk, stiker,
baliho, lsp.
Sacara
khusus iklan bisa kaperang dadi 6, yaiku:
a. Iklan
cetak yaiku iklan sing dipasang migunakake teknik cetak kayata: layang kabar,
majalah,baliho, poster. Adhedasar ambane spasine medhia cetak layang kabar,
majalah lan tabloid ana wujud iklan:
1) Iklan
baris yaiku ora luwih saka 3-4 baris kanthi amba ora luwih saka sakolom
2) Iklan
kolom nduweni amba sakolom nanging luwih dhuwur katimbang iklan baris.
3) Iklan
dhisply nduweni ukuran luwih amba katimbang iklan kolom
b. Iklan
elektronik
Iklan elektronik ana
loro yaiku:
1) Iklan
radio nduweni karakteristik bisa dirungokake lewat swarawae.
2) Iklan
televisi yaiku nduweni karakteristik unsur swara, gambar, lan gerak
3) Iklan
filem yaiku iklan sing ditayangke sadurunge utawa sawise sawijining film
ditayangke.
4) Iklan
media digital (internet) yaiku iklan lumantar jaringan internet,
5) Iklan
njero ruwangan yaiku iklan sing tumeka marang wong sing dituju sajabane omah.
6.
Tuladha
teks pariwara/iklan
Tidak ada komentar:
Posting Komentar