Jumat, 08 Juni 2018

BAB 3 PARIWARA

PARIWARA

1.      Pangertene Pariwara/iklan
Iklan asale saka basa Yunani sing tegese nggriring wong marang gagasan. Dene teges iklan kanthi komprehensif yaiku kabeh wujud aktivitas kanggo nekakake lan mromosekake ide, barang utawa jasa sing dibayar dening sponsor tartamtu.
   Miturut Kotler, iklan dimaknani minangka wujud prajanjen utawa ide, barang utawa jasa sacara ora pribadi dening sawijining sponsor tartamtu sing merlokake bayaran.
           Miturut Rhenald Kasali, iklan yaiku minangka pesen sing nawakake sawijining produk sing ditujokake dening sawijining masyarakat lewat sawijining medhia. Nanging kanggo mbedakake karo pengumuman biasa lan luwih diarahake kanggo mbujuk wong supaya tuku.
           Sacara umum, iklan awujud sajian informasi ngenani produk, merek, perusahaan, utawa toko ditindakake kanthi imbalan prabeya tartamtu. Kanthi mangkono iklan minangka sawijining proses komunikasi sing duwe tujuan kanggo mbujuk lan nggiring wong kanggo njupuk tumindak sing nguntungake tumrap panggawe iklan.
Pariwara/iklan iku sawijining pesen babagan barang/jasa (produk) kang digawe dening prodesen kang diandharake lumantar media (cetak, audio, elektronik) utawa papan panggonan umum kang ditujokake marang bebrayan agung. Ancase pariwara iku supaya masarakat kesengsem gelem tuku utawa nggunakake barang utawa jasa kasebut. 
Ancas pariwara yaiku :
a.       Menehi ngerti masarakat
b.       Ngajak masarakat supaya tuku utawa nggunakake produk kasebut

Basa iklan sing digunakake, yaiku:
a.    Gampang dipahami dening konsumen
b.    Prasaja basane lan cetha katrangane
c.    Tanpa ukara majemuk
d.   Migunakake ukara tanduk
e.    Padhet lan kuwat basane
f.     Positif basane dudu basa negatif
Basa iklan nduweni prinsip, yaiku:
a.    Pratelane jujur, tanggungjawab lan ora cengkah karo hukum kang lumaku
b.    Pratelane adoh saka nyinggung rasa lan ngasorake martabat negara, agama,susila, adat, budaya, suku lan golongan.
c.    Pratelane nduweni asas persaingan kang sehat
2.      Perangan pariwara/iklan
Bab kang kudu digatekake nalika gawe pariwara yaiku :
a.      Ukarane cekak lan aos (singkat jelas)
b.      Basa kang digunakake isa dingerteni utawa ora mbingungake (komunikatif)
c.      Tulisan lan gambare narik kawigaten

3.      Unsur-unsur pariwara/iklan
Unsure iklan ing antarane kayata :
a.       Jeneng barang/jasa kang ditawakake
b.      Alamat produsen
c.       Kahanan barang/jasa kang ditawakake
d.      Narik kawigaten
e.       Nyata
f.       Bisa diwenehi gambar
4.      Pokok-pokok isi Iklan
Iklan ndhuweni karakteristik kaya ing ngisor iki:
a.    Sawijining wujud pasrawungan sing bayar
b.    Nggunakake media massa minangka sarana nekakake pesen
c.    Nggunakake sponsor sing cetha
d.   Sifat gawe pengaruh marang wong  akeh
e.    Tujuan kanggo narik kawigaten saakeh-akehe
5.      Jenis-jenis iklan
Jenis-jenis iklan dibedakake dadi 3 yaiku:
a.    Iklan informatif
Ciri-cirine:
1)      Tujuane kanggo mujudke utawa nyipta kasadharan/pangenalan lan pangerten ngenani produk utawa fitur-fitur anyar saka produk sing wis ana.
2)      Membiwarakake owah-owahan rega lan buntel/kemasan produk
3)      Njlentrehake cara kerja produk
4)      Ngurangi rasa kewedene konsumen
5)      Ngoreksi produk
b.    Iklan persuasif
Ciri-cirine:
1)      Tujuane kanggo nyipta kasukan,preferensi lan keyakinan nganti konsumen gelem.
2)      Tuku lan nggunakake barang utawa jasa
3)      Ajak-ajak marang wong akeh kanggo mulih merek tartamtu
4)      Nganjurake supaya tuku
5)      Ngowahi persepsi konsumen
6)      Mbujuk supaya tuku saiki
c.    Iklan reminder
Ciri-cirine:
1)      Tujuane kanggo nyurung supaya padha tuku maneh barang lan jasa sing ditawakake.
2)      Ngelingake manawa sawijining produk nduweni panemu manawa barang iku dibutuhake ing wektu-wektu cedhak.
3)      Ngelingake wong kang tuku produk ing kono
4)      Njaga kesadharan ngenani produk
5)      Njalin pasrawungan sing becik karo konsumen
Jenis iklan adhedasar media sing digunakake, sacara umum kaperang dadi loro yaiku:
1.      Iklan jerone medhia kang duweni karakter:
a.       Informasi sing disebarake asifat serempak
b.      Khalayak panampa sponsor anonim
c.       Bisa sumebar ing wewengkon kang jembar
Tuladhane: layang kabar, majalah, tabloid,televisi,radio lan internet
2.      Iklan sing migunakake media khusus kayata antarane: leaflet, poster,spanduk, stiker, baliho, lsp.
Sacara khusus iklan bisa kaperang dadi 6, yaiku:
a.       Iklan cetak yaiku iklan sing dipasang migunakake teknik cetak kayata: layang kabar, majalah,baliho, poster. Adhedasar ambane spasine medhia cetak layang kabar, majalah lan tabloid ana wujud iklan:
1)   Iklan baris yaiku ora luwih saka 3-4 baris kanthi amba ora luwih saka sakolom
2)   Iklan kolom nduweni amba sakolom nanging luwih dhuwur katimbang iklan baris.
3)   Iklan dhisply nduweni ukuran luwih amba katimbang iklan kolom
b.      Iklan elektronik
Iklan elektronik ana loro yaiku:
1)   Iklan radio nduweni karakteristik bisa dirungokake lewat swarawae.
2)   Iklan televisi yaiku nduweni karakteristik unsur swara, gambar, lan gerak
3)   Iklan filem yaiku iklan sing ditayangke sadurunge utawa sawise sawijining film ditayangke.
4)   Iklan media digital (internet) yaiku iklan lumantar jaringan internet,
5)   Iklan njero ruwangan yaiku iklan sing tumeka marang wong sing dituju sajabane omah.
6.      Tuladha teks pariwara/iklan
     




Tidak ada komentar:

Posting Komentar

BAB 5 AKSARA JAWA REKAN

Aksara rekan iku satemene aksara Jawa kang kareka amarga durung ana ing aksara Jawa. Aksara rekan gunane kanggo nulis tembung manca kang d...